REPERTUAR I BILETY
Zobacz cały kalendarz wydarzeń »
Tak jak i dziś, w epoce baroku muzyka odpowiadała za tworzenie bożonarodzeniowej atmosfery. Zaraz, zaraz… a co może być takiego „bożonarodzeniowego” w muzyce bez słów ani programu? Poszukajmy odpowiedzi u włoskich mistrzów!
Concerto Grosso nr 6 Torellego przepełnia żywa ekspresja utrzymana w nastroju skupionego podziwu, zalęknionego i czujnego zachwytu z delikatną nutą słodyczy. Z kolei Corelli rozpoczyna swoją opowieść od wzniosłej kontemplacji, po czym oddaje głos pędzącym w kanonie skrzypcom – jakby nawołującym się nawzajem, by podzielić się radosną nowiną. Jest tu też piękna kołysanka, fanfarowe zawołania skrzypiec, obwieszczających „radość wielką”, jest wreszcie piękna melodia, do której aż dziw, że nie powstała jeszcze kolęda. Podobne cechy ma Concerto a quattro Galuppiego.
Barokowe Święta nie mogły być jednak zupełnie pozbawione śpiewu. Kantata pastoralna Scarlattiego zabrzmiała u samego papieża, który w Wigilię 1695 wydał wielkie bożonarodzeniowe przyjęcie. To były święta w wielkim stylu, z akcentami przepychu i wirtuozerii – a jednak ogólny odcień tej muzyki nie odbiega od znanej nam już delikatnej słodyczy i pogodnej wzniosłości.
Dagmara Barna / sopran
Grzegorz Lalek / skrzypce, kierownictwo muzyczne
Agnieszka Wenda / skrzypce
Łukasz Jaros / skrzypce
Filip Orlikowski / skrzypce
Roman Żuchowicz / altówka
Katarzyna Winkiewicz-Więcław / wiolonczela
Mateusz Rzytka / kontrabas
Natalia Hyżak / klawesyn
GIUSEPPE TORELLI (1658-1709)
Concerto Grosso nr 6 g-moll „Na Boże Narodzenie”
BALDASSARE GALUPPI (1706-1785)
Concerto a quattro nr 1 g-moll
ALESSANDRO SCARLATTI (1660-1725)
Cantata Pastorale „Oh, di Betlemme Altera”
ARCANGELO CORELLI (1653-1713)
Concerto Grosso g-moll nr 8 op. 6 „Na Boże Narodzenie”
BILETY:
40 zł normalny
35 zł ulgowy
__________________
Osoby przybywające na wydarzenia organizowane w Filharmonii Gorzowskiej mogą korzystać z parkingu na poziomie 1 BEZPŁATNIE godzinę przed rozpoczęciem i do godziny po zakończeniu.
Concerto Grosso nr 6 Torellego przepełnia żywa ekspresja utrzymana w nastroju skupionego podziwu, zalęknionego i czujnego zachwytu z delikatną nutą słodyczy. Z kolei Corelli rozpoczyna swoją opowieść od wzniosłej kontemplacji, po czym oddaje głos pędzącym w kanonie skrzypcom – jakby nawołującym się nawzajem, by podzielić się radosną nowiną. Jest tu też piękna kołysanka, fanfarowe zawołania skrzypiec, obwieszczających „radość wielką”, jest wreszcie piękna melodia, do której aż dziw, że nie powstała jeszcze kolęda. Podobne cechy ma Concerto a quattro Galuppiego.
Barokowe Święta nie mogły być jednak zupełnie pozbawione śpiewu. Kantata pastoralna Scarlattiego zabrzmiała u samego papieża, który w Wigilię 1695 wydał wielkie bożonarodzeniowe przyjęcie. To były święta w wielkim stylu, z akcentami przepychu i wirtuozerii – a jednak ogólny odcień tej muzyki nie odbiega od znanej nam już delikatnej słodyczy i pogodnej wzniosłości.
Dagmara Barna / sopran
Grzegorz Lalek / skrzypce, kierownictwo muzyczne
Agnieszka Wenda / skrzypce
Łukasz Jaros / skrzypce
Filip Orlikowski / skrzypce
Roman Żuchowicz / altówka
Katarzyna Winkiewicz-Więcław / wiolonczela
Mateusz Rzytka / kontrabas
Natalia Hyżak / klawesyn
GIUSEPPE TORELLI (1658-1709)
Concerto Grosso nr 6 g-moll „Na Boże Narodzenie”
BALDASSARE GALUPPI (1706-1785)
Concerto a quattro nr 1 g-moll
ALESSANDRO SCARLATTI (1660-1725)
Cantata Pastorale „Oh, di Betlemme Altera”
ARCANGELO CORELLI (1653-1713)
Concerto Grosso g-moll nr 8 op. 6 „Na Boże Narodzenie”
BILETY:
40 zł normalny
35 zł ulgowy
__________________
Osoby przybywające na wydarzenia organizowane w Filharmonii Gorzowskiej mogą korzystać z parkingu na poziomie 1 BEZPŁATNIE godzinę przed rozpoczęciem i do godziny po zakończeniu.