REPERTUAR I BILETY
Zobacz cały kalendarz wydarzeń »
Trzy stulecia, trzy epoki i trzech twórców: francuski mistrz baroku Jean-Philippe Rameau, geniusz klasycyzmu Wolfgang Amadeusz Mozart oraz swobodnie czerpiący z francuskich nurtów muzycznych pierwszej połowy XX wieku Francis Poulenc.
Kompozycje Rameau fascynują swoją niejednoznacznością – rozwijając bowiem najlepsze tradycje francuskiego stylu barokowego, stają się jednocześnie przestrzenią dla nieznanych quasi-impresjonistycznych orkiestrowych barw, faktur i harmonii, które mogą przywodzić na myśl muzykę Debussy’ego i Ravela.
Swój Koncert d-moll na dwa fortepiany i orkiestrę (1932) Poulenc traktował jako „wielki krok naprzód” w rozwoju własnego stylu. I rzeczywiście nie brakuje w nim świeżych inspiracji i nowych, witalnych brzmień, w tym jazzowych harmonii. Poza związkami z muzyką Ravela odnajdziemy tam również wpływy Mozarta, a nawet trochę Liszta; ot, jak ktoś ładnie określił – „prześliczna bombonierka”.
Świetnym dopełnieniem francuskiego wątku będzie Symfonia „Paryska” (1778) – zaliczana do najlepszych dzieł gatunku, jakie wyszły spod ręki wielkiego wiedeńczyka. O ironio, dzieło zadowoliło również francuską publiczność, której Mozart otwarcie nienawidził i gdy miał okazję, kpił z jej miernego gustu.
Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Lutosławski Piano Duo:
Emilia Sitarz / fortepian
Bartłomiej Wąsik / fortepian
Przemysław Fiugajski / dyrygent
JEAN-PHILIPPE RAMEAU (1683-1764)
Uwertura do baletu Zaïs
FRANCIS POULENC (1899-1963)
Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę
JEAN-PHILIPPE RAMEAU
Entrée de Polymnie z opery
Les Boreades
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791)
Symfonia nr 31 D-dur
„Paryska” KV 297
BILETY:
49 zł normalny
40 zł ulgowy
35 zł balkon
Kompozycje Rameau fascynują swoją niejednoznacznością – rozwijając bowiem najlepsze tradycje francuskiego stylu barokowego, stają się jednocześnie przestrzenią dla nieznanych quasi-impresjonistycznych orkiestrowych barw, faktur i harmonii, które mogą przywodzić na myśl muzykę Debussy’ego i Ravela.
Swój Koncert d-moll na dwa fortepiany i orkiestrę (1932) Poulenc traktował jako „wielki krok naprzód” w rozwoju własnego stylu. I rzeczywiście nie brakuje w nim świeżych inspiracji i nowych, witalnych brzmień, w tym jazzowych harmonii. Poza związkami z muzyką Ravela odnajdziemy tam również wpływy Mozarta, a nawet trochę Liszta; ot, jak ktoś ładnie określił – „prześliczna bombonierka”.
Świetnym dopełnieniem francuskiego wątku będzie Symfonia „Paryska” (1778) – zaliczana do najlepszych dzieł gatunku, jakie wyszły spod ręki wielkiego wiedeńczyka. O ironio, dzieło zadowoliło również francuską publiczność, której Mozart otwarcie nienawidził i gdy miał okazję, kpił z jej miernego gustu.
Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Lutosławski Piano Duo:
Emilia Sitarz / fortepian
Bartłomiej Wąsik / fortepian
Przemysław Fiugajski / dyrygent
JEAN-PHILIPPE RAMEAU (1683-1764)
Uwertura do baletu Zaïs
FRANCIS POULENC (1899-1963)
Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę
JEAN-PHILIPPE RAMEAU
Entrée de Polymnie z opery
Les Boreades
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791)
Symfonia nr 31 D-dur
„Paryska” KV 297
BILETY:
49 zł normalny
40 zł ulgowy
35 zł balkon
-------------------------------------
Dyrekcja Filharmonii zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, godziny i miejsca koncertu, wykonawców, programów oraz cen biletów.