REPERTUAR I BILETY
Zobacz cały kalendarz wydarzeń »
Muzyka + Teatr = Żyrafa to przygotowany przez muzyków orkiestry Filharmonii Gorzowskiej projekt prezentujący nurt teatru instrumentalnego. Ten wciąż mało znany obszar muzyki współczesnej, zainicjowany został przez twórców awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku, którzy rozszerzali swoje kompozycje m.in. o słowo, dramaturgię, reżyserię czy teatralność muzycznego gestu. Wyrażali w ten sposób swój sprzeciw wobec tradycyjnych form oraz utartych konwencji prezentacji i odbioru muzyki w salach koncertowych.
Wyróżniającymi cechami utworów zaliczanych do nurtu teatru instrumentalnego są komizm, absurd i groteska. Bazujące na nich połączenie i współistnienie dwóch komponentów – warstwy muzycznej oraz pierwiastka teatralnego – wymyka się więc często jakiejkolwiek logice i stanowi element intrygującej gry między muzykami a odbiorcą. Partytury, poza zapisem nutowym, zawierają szereg didaskaliów i wskazówek dotyczących m.in. ruchu, mimiki czy wypowiadanych kwestii. Instrumentalista musi więc podczas wykonywania utworu, kreować jednocześnie jakąś rolę, często opartą na twórczej improwizacji. Jego ciało, zgodnie z zamysłem twórców nurtu, ma stać się również instrumentem, elastycznym narzędziem sztuki w poszukiwaniu tego, co „niewypowiedziane” – symbolicznego świętego Graala kompozytorów avant-garde.
WYKONAWCY:
Bartosz Baran / fagot
Natalia Chmurczyk / kontrabas
Yi Ding-Dana / skrzypce
Maciej Dana / klarnet
Jakub Domański / trąbka
Karol Gajda / puzon
Gaelle Dohen / flet
Eike Schaefer / obój
Krzysztof Landowski / waltornia
Grupa perkusyjna
Aleksander Lasek
Zuzanna Lipska
Jakub Radwański
Paweł Swoszowski
Emilia Jankowska / dyrygent (w Dead Elvis)
Bartosz Bandura / reżyseria, przygotowanie aktorskie
PROGRAM:
EWA FABIAŃSKA-JELIŃSKA (*1989)
Reflexion na klarnet i perkusję
MAURICIO KAGEL (1931-2008)
Con Voce
LUCIANO BERIO (1925-2003)
Sequenza V
LUCIANO BERIO
Opus Number Zoo
JOHN CAGE (1912-1992)
Living room
MICHAEL DAUGHERTY (*1954)
Dead Elvis
Na wprowadzenie do koncertu zapraszamy o 17:30
BILETY:
Wyróżniającymi cechami utworów zaliczanych do nurtu teatru instrumentalnego są komizm, absurd i groteska. Bazujące na nich połączenie i współistnienie dwóch komponentów – warstwy muzycznej oraz pierwiastka teatralnego – wymyka się więc często jakiejkolwiek logice i stanowi element intrygującej gry między muzykami a odbiorcą. Partytury, poza zapisem nutowym, zawierają szereg didaskaliów i wskazówek dotyczących m.in. ruchu, mimiki czy wypowiadanych kwestii. Instrumentalista musi więc podczas wykonywania utworu, kreować jednocześnie jakąś rolę, często opartą na twórczej improwizacji. Jego ciało, zgodnie z zamysłem twórców nurtu, ma stać się również instrumentem, elastycznym narzędziem sztuki w poszukiwaniu tego, co „niewypowiedziane” – symbolicznego świętego Graala kompozytorów avant-garde.
WYKONAWCY:
Bartosz Baran / fagot
Natalia Chmurczyk / kontrabas
Yi Ding-Dana / skrzypce
Maciej Dana / klarnet
Jakub Domański / trąbka
Karol Gajda / puzon
Gaelle Dohen / flet
Eike Schaefer / obój
Krzysztof Landowski / waltornia
Grupa perkusyjna
Aleksander Lasek
Zuzanna Lipska
Jakub Radwański
Paweł Swoszowski
Emilia Jankowska / dyrygent (w Dead Elvis)
Bartosz Bandura / reżyseria, przygotowanie aktorskie
PROGRAM:
EWA FABIAŃSKA-JELIŃSKA (*1989)
Reflexion na klarnet i perkusję
MAURICIO KAGEL (1931-2008)
Con Voce
LUCIANO BERIO (1925-2003)
Sequenza V
LUCIANO BERIO
Opus Number Zoo
JOHN CAGE (1912-1992)
Living room
MICHAEL DAUGHERTY (*1954)
Dead Elvis
Na wprowadzenie do koncertu zapraszamy o 17:30
BILETY:
20 zł
„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego”, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”
-------------------------------------
Dyrekcja Filharmonii zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, godziny i miejsca koncertu, wykonawców, programów oraz cen biletów.