FLETISSIMO
KONCERT SYMFONICZNY
Jak komponowałby Bach, gdyby miał do dyspozycji współczesną orkiestrę symfoniczną? Nigdy się tego nie dowiemy, ale możemy usłyszeć, jak Bacha orkiestrowali twórcy XX-wiecznej awangardy. Obok Preludium i fugi Es-dur w aranżacji Arnolda Schönberga, najwybitniejszym przykładem takiej twórczej orkiestracji jest dzieło Weberna. Ten bardzo oszczędnie piszący kompozytor chciał wydobyć z 6-głosowej fugi ze zbioru Musikalisches Opfer wszystkie zależności między najdrobniejszymi motywami, nadając Bachowskiemu arcydziełu brzmienie nowoczesne, wręcz psychoanalityczne.
Mozart – mistrz klasycznej orkiestry – znany jest przede wszystkim z pogodnych, śpiewnych utworów pełnych radości. Jednak Symfonia g-moll, zwana „wielką”, to rzadki przykład mozartowskiej ekspresji mroku i bólu. Napisana po śmierci córki kompozytora Symfonia może być traktowana jako swoiste postscriptum burzliwego nurtu Sturm und Drang, który przenikał niemiecką sztukę w drugiej połowie XVIII wieku.
W tonacji molowej utrzymany jest też Koncert na dwa flety Dopplera. Ten wiedeński wirtuoz fletu był z pochodzenia Polakiem ze Lwowa. W jego muzyce możemy usłyszeć śpiewną melodykę z pogranicza tradycji Polski i Węgier.
BILETY:
55 zł normalny
45 zł ulgowy
35 z ł balkon