Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Swoją działalność zainaugurowała w maju 2011 roku. Jej dyrektorami artystycznymi byli kolejno: Piotr Borkowski (marzec 2011 - październik 2012), Monika Wolińska (kwiecień 2013 - kwiecień 2017), Jacek Kraszewski (wrzesień 2017 - grudzień 2020). Od lipca 2021 dyrektorem artystycznym Orkiestry jest Przemysław Fiugajski.
Od momentu powstania zespół wykonuje ambitny i zróżnicowany repertuar – od baroku po współczesność, mając na koncie współpracę z wieloma wybitnymi osobowościami polskiej i międzynarodowej sceny muzycznej. Orkiestra zagrała pod batutą tak znakomitych dyrygentów, jak Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski czy Wojciech Rajski. Wśród solistów, z którymi wystąpiła, znaleźli się m.in. Maxim Vengerov, Thomas Hampson, Soyoung Yoon, Ivan Monighetti, Adam Makowicz, Agata Szymczewska, Konstanty Andrzej Kulka, Małgorzata Walewska, Agnieszka Rehlis, Iwona Hossa, Natalie Choquette, Krzysztof Jakowicz, Kaja Danczowska, Janusz Wawrowski, Piotr Paleczny, Ewa Pobłocka.
Muzycy wielokrotnie występowali również z artystami sceny jazzowej i rozrywkowej, takimi jak m.in.: Leszek Możdżer, Włodek Pawlik, Jarek Śmietana, Henryk Miśkiewicz, Jose Torres, Irena Santor, Grzegorz Turnau, Mieczysław Szcześniak, Marcin Wyrostek; na koncie mają także współpracę z kompozytorami Janem A.P. Kaczmarkiem (Festiwal Transatlantyk) i Radzimirem Dębskim (projekt Hip Hop Symfonicznie z udziałem jednego z najważniejszych polskich raperów Miuosha), a także koncerty na Festiwalu Przystanek Woodstock, gdzie zagrali z Michałem Jelonkiem (2014) oraz amerykańską kapelą rockową Dead Daisies (2017).
Orkiestra prowadzi również aktywną działalność artystyczną w rejonie transgranicza. W roku 2022 rozpoczęła współpracę z renomowanym festiwalem muzycznym Choriner Musiksommer (Brandenburgia, Niemcy), otrzymując jednocześnie zaproszenie na dwa kolejne sezony. Regularnie zapraszana jest także z koncertami do Słubic i Frankfurtu nad Odrą.
W swoim dorobku artystycznym posiada trzy płyty CD: Sibelius, Czajkowski – koncerty skrzypcowe (2012) nagrany wspólnie ze skrzypaczką Soyoung Yoon, Bronisław Kaper / Jan A.P. Kaczmarek – Spotkanie (2015) oraz Malawski, Palester – Ślad ocalony (DUX, 2022), który otrzymał nominację do Fryderyka 2024 w kategorii Album Roku – Muzyka Orkiestrowa.
Dyrygent, dyrektor artystyczny Filharmonii Gorzowskiej. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie dyrygenturę w klasie prof. Tomasza Bugaja oraz klawesyn w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Dysponuje rozległym repertuarem symfonicznym i operowym ze szczególnym uwzględnieniem muzyki XVIII oraz XX i XXI wieku.
Występował z większością polskich orkiestr oraz z zespołami muzyki dawnej i współczesnej. Poprowadził wiele prawykonań, występując na międzynarodowych festiwalach: Write & Play, Aksamitna Kurtyna, Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Audio Art, Warszawska Jesień, Muzyka na szczytach, Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk. W listopadzie 2007 roku nagrał dla Polskiego Wydawnictwa Audiowizualnego Ładnienie Pawła Mykietyna (z Jerzym Artyszem jako solistą; płyta zawierająca to nagranie zdobyła dwie nagrody Fryderyk 2009). Jego płyta z muzyką symfoniczną Wojciecha Ziemowita Zycha nagrana z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku dla wytwórni Dux, zdobyła w 2010 roku wyróżnienie Supersonic przyznawane przez wychodzące w Luksemburgu pismo „Pizzicato”. Także dla wytwórni Dux nagrał ze Śląską Orkiestrą Kameralną oraz Orkiestrą i Chórem Filharmonii Śląskiej w Katowicach utwory na płyty monograficzne kompozytorów: Michała Dobrzyńskiego (2012) i Agnieszki Stulgińskiej (2013).
Od 2003 do 2017 roku pracował jako etatowy dyrygent w Warszawskiej Operze Kameralnej, gdzie uczestniczył w realizacjach kilkunastu oper, odnosząc wiele sukcesów i współpracując z plejadą wybitnych polskich wokalistów. Prowadził przedstawienia w Polskiej Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Wrocławskiej, Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie, Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Lubelskiej. W latach 2016-2018 był członkiem rady artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W sezonie 2017/18 kierował działającą w ramach Filharmonii Lubelskiej orkiestrą barokową Konfraternia Caper Lublinensis, osiągając z nią w krótkim czasie wysoki poziom artystyczny i prezentując lubelskim melomanom arcydzieła baroku i klasycyzmu. W październiku 2018 roku objął stanowisko kierownika muzycznego Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym przygotował m.in. znakomicie przyjęte przez publiczność i krytykę premiery rewii Czy można w taką noc... zakochać się?, operetki Kraina uśmiechu Ferenca Lehára oraz musicalu Hallo Szpicbródka wg filmowego scenariusza Ludwika Starskiego.