2024-11-22Fri. 19:00

FAGOTY MAJĄ GŁOS

FAGOTY MAJĄ GŁOS
Performers:
Bartosz Baran / fagot
Aleksander Kowalak / fagot
Michał Szydłowski / fagot
Bernard Łasecki / fagot, kontrafagot
Rafał Kowalczyk / fortepian
Programme:

JULIUS FUČIK (1872-1916)
Wejście gladiatorów op. 68
ANTONIO VIVALDI (1678-1741)
Koncert fagotowy B-dur „La notte” RV 501
MICHEL CORRETTE (1707-1795)
Koncert „Le Phénix” IMC. 3 na kwartet fagotowy
HEITOR VILLA-LOBOS (1887-1959)
Ciranda das Sete Notas W325 na fagot i fortepian
GEOFFREY KEATING (*1937)
Dance Hall suite na kwartet fagotowy
MALCOLM ARNOLD (1921-2006)
Fantazja op. 86 na fagot solo
GEORGES BIZET (1838-1875)
Suita z opery Carmen
CARL MARIA VON WEBER (1786-1826)
Andante i rondo węgierskie op. 35 na fagot i fortepian
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990)
Suita z musicalu West Side Story

Dźwięku fagotu nie sposób pomylić z niczym innym. Jego pełne, nosowe brzmienie wspaniale łączy się z innymi instrumentami, a jednak zachowuje własny, wyraźnie indywidualny koloryt. Fagot potrafi pobudzić do śmiechu, ale też do melancholii, gdy swoją śpiewną barwą upodabnia się nieco do miękkości saksofonu.
Najwięksi kompozytorzy dobrze wiedzieli, jak wykorzystać wszystkie walory tego instrumentu. Hector Villa-Lobos zdołał wyczarować za jego pomocą całą gamę egzotycznych wizji o intensywności zielonego, brazylijskiego krajobrazu. Antonio Vivaldi odmalowuje jego dźwiękiem zapadnięcie zmroku, nocne zjawy, sen oraz poranną jutrzenkę. Wszystkie możliwości „aktorskie” fagotu wydobył Sir Malcolm Arnold w Fantazji na fagot solo.
Prawdziwą rzadkością jest kwartet fagotowy, którego będzie można posłuchać w Filharmonii Gorzowskiej. Usłyszymy aranżacje muzyki symfonicznej Leonarda Bernsteina, Georges’a
Bizeta i Juliusa Fučíka oraz oryginalne kwartety fagotowe Michela Corrette i Geoffreya Keatinga.

Projekt realizowany w ramach stypendium ze środków finansowych budżetu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego

 

fot. Bartek Barczyk